Den 16/4 öppnar ansökningswebben. Tänk på att första dygnet kan det vara hög belastning och svårt att logga in, prova gärna att logga in lite senare.

Ansökningswebben öppnar den 18 januari

Ansökan / 2 december 2021

19343027 Teenage Couple Looking At Laptop Computer Together At Home

Ansökningswebben öppnar tisdagen den 18 januari och stänger tisdagen den 15 februari. Eleverna har möjlighet att göra justeringar i ansökan mellan den 19 april och 17 maj, därefter är ansökan stängd och eleverna kan inte logga in i Indra och göra ändringar i sin ansökan längre.

Elever som är folkbokförda i Stockholms län, Gnesta och Håbo kommun och som är registrerade i Indra fram till och med den 10 januari får under vecka 2 ett brev med inloggningsuppgifter skickat till sin folkbokföringsadress.

Elever som går i skolan och är bosatta i länet, men som är folkbokförda utanför vårt antagningsområde, ska inte söka via vår ansökningswebb och kommer inte att få hem något lösenordsbrev från Gymnasieantagningen Storsthlm. Dessa elever ska söka via antagningskansliet i sin hemkommun. För att hjälpa era elever till rätt kansli kan ni gå in på länken nedan och söka fram kontaktuppgifter.

Antagningskanslier

Lösenordsbrev

Lösenordsbrevet skickas bara ut en gång. Är det en sökande som tappat bort eller inte fått hem sitt brev finns möjligheten för er på skolan att skriva ut ett nytt via Indra. Denna möjlighet finns bara om eleven aldrig loggat in i Indra.

Indramanualen: Skriva ut lösenordsbrev

Filmer om ansökan till gymnasiet

Här hittar ni information och filmer om hur eleverna loggar in och gör sitt val samt hur de på ett bra sätt söker efter utbildningar på elevsidan:

Kategorier: Personal, Ansökan