Personal: Underhållsarbete kommer genomföras under dagen idag (23/4) i Indra analys.

Dags att anmäla er klass och skola till elevenkäten

Nyheter / 2 december 2021

Green Chameleon S9cc2skysjm Unsplash (1)

Nu är det snart dags för eleverna i år 2 på gymnasiet att svara på den årliga enkäten om som Gymnasieantagningen genomför i samarbete med Stockholm stad.

Undersökningen pågår mellan 10 januari och 25 februari och berör ämnen som trivsel, trygghet och lärande. Syftet är att ge bättre underlag till elever i sitt gymnasieval och vara ett stöd för skolornas utvecklingsarbete.

Så går det till

Origo Group som administrerar enkäterna skickade ut ett mejl till rektorerna i länet med en anmälningslänk till enkäten. Den 20 december kommer alla anmälda skolor få ett mejl med lösenord till enkäten från Origo Group. Om ni behöver hjälp med anmälan kan ni vända er till supporten hos Origo Group: skola@origogroup.com.

Resultatet

Resultatet av enkäten delges först till kommunerna och skolorna och visas sedan på Gymnasieantagningens webbplats i april, lagom till att omvalsperioden öppnar den 19 april.

Kategorier: Personal, Nyheter