Personal: Underhållsarbete kommer genomföras under dagen idag (23/4) i Indra analys.

Digitala gymnasiemässan

Nyheter / 26 november 2020

Gymnasiemässan

Under de tre mässdagar i år besöktes den digitala mässan av nästan 30 000 elever – motsvarande två fyllda Globen!

Sveriges största gymnasiemässa ställde i år om, från att vara en fysisk mötesplats för tusentals elever och skolor, till att bli en digital mässa som presenterade utbudet av gymnasieskolor och program för blivande elever i Stockholms län.

Den digitala Gymnasiemässan pågick mellan den 19 november och 21 november, och besöktes av nästan 30 000 elever.

– Det var väldigt roligt att testa det digitala formatet för att skapa en mötesplats som kan inspirera, ge kunskap och kontakter som underlättar för eleverna att välja rätt inför framtiden, säger säger Karin Soffiantini Yildiz, tf chef Gymnasieantagningen Storsthlm.

Kategorier: Elev, Nyheter