Personalinformation: Torsdag den 28/3 kommer Indra analys att uppdateras och därför ligga nere.

Gymnasieantagningen måste godkänna elevens önskemål att tacka nej till en antagen plats

Nyheter / 6 mars 2023

Christin Hume Hcfwew744z4 Unsplash

Nu finns en ny funktion i Indra som handlar om när en elev vill tacka nej till en plats som den är antagen på. Vi på Gymnasieantagningen måste numera godkänna elevens önskemål att tacka nej till en antagen plats.

Innan vi på Gymnasieantagningen godkänner elevens önskan om att avstå den antagna platsen kommer vi att ta kontakt med eleven om det finns några frågetecken kring elevens önskemål om att avstå platsen. Eleven har möjlighet att ångra sig och kan tacka ja till platsen igen fram till att önskemålet är godkänt.
Vi gör detta för att minska antalet felaktiga svar som leder till att elever blir utan plats.

Eleven kan i svarsperioden svara att hen antagits till annat val utanför regionen eller annat skäl.

Kategorier: Personal, Nyheter