Personal: Det är just nu tekniska problem med visningen av Nuläges-statistiken i Indra-Analys.

Nytt inloggningsförfarande i Indra

Indra / 5 december 2021

Christin Hume Hcfwew744z4 Unsplash

Den 15 december kommer en förändrad inloggning för verksamhetens användare att kräva en installation av särskild mjukvara på en smarttelefon eller en plug-in i webbläsaren. Här berättar vi vad förändringen kommer att innebära.

Förändringen gäller alla verksamhetens användare, exempelvis administratörer, studie- och yrkesvägledare och övrig skolpersonal med applikationsbehörighet.

Syftet är att höja säkerheten i Indra genom att bland annat hantera inloggningen via en VPN-tunnel och med tvåfaktorsautentisering, samt följa gällande rekommendationer för den information som handhas i Indra och som är särskilt skyddsvärd, exempelvis etnisk tillhörighet och elevens hälsa.

Instruktioner i form av FAQ och manual kommer att skickas ut via Indra i slutet av vecka 49.

Här kan du läsa mer

Kategorier: Personal, Indra