Gymnasievalet / 5 december 2021

John Schnobrich 2Fpjlaymqta Unsplash

I slutet av november genomfördes Gymnasiemässan för andra året i rad i digital form. Drygt 22 000 elever besökte mässan med dess cirka 170 utställande skolor. Det chattades, intresseanmäldes och tittades på webbseminarier i dagarna tre.

Inför årets genomförande har Stockholmsmässan tillsammans med gymnasium.se vidareutvecklat plattformen med förbättrade funktioner av utställarnas digitala montrar, sökfunktion för utbildningar och chattfunktioner. Det viktigaste är förstås vad eleverna tyckte och där pågår en utvärdering för att fånga in deras synpunkter.

Gymnasieantagningen deltog förstås även i år, denna gång med en monter bemannad med studie- och yrkesvägledare. Vi hoppas att mässan gav eleverna en inspirerande upplevelse och att tankeprocessen inför gymnasievalet är igång!

Kategorier: Elev, Gymnasievalet