Personal: Underhållsarbete kommer genomföras under dagen idag (23/4) i Indra analys.

Till dig som ska fatta beslut om asylsökande ungdomar

Indra / 8 juni 2022

Christin Hume Hcfwew744z4 Unsplash

Förändrad hantering av asylsökande ungdomar.

Migrationsverket har i år gjort förändringar i utformningen av LMA-korten för asylsökande ungdomar. På grund av detta behöver en förändring i rutinerna för mottagande och antagning av asylsökande ungdomar göras.

I år kommer Gymnasieantagningen att registrera alla beslut åt de sökta huvudmännen baserat på de uppladdade LMA-korten. Detta innebär att när du som beslutsfattare ska fatta beslut om elevkategori i Indra i vyn Placering>Elevkategorier, ska du bortse från de elever som är markerade med elevkategori Asylsökande.

I de fall där det finns oklarheter kring bedömning kommer Gymnasieantagningen att kontakta sökt huvudman.

Kategorier: Personal, Indra