warning image

Just nu är det många som vill logga in på ansökningswebben. Om sidan laggar, försök igen lite senare. 

Conversation (2) Petrolblå Support & kontakt

Kontaktuppgifter

Gymnasieantagningen Storsthlm
Box 4404
102 68 Stockholm

E-post: gymnasieantagningen@storsthlm.se

Checklista för supportfrågor

Vi vill ge dig snabb support med rätt svar på dina frågor. För att undvika missförstånd ber vi dig att utgå från den här listan när du mejlar dina frågor till oss, så att vi snabbt kan få inblick i vad du behöver hjälp med. Svara på frågorna genom att utgå från punkterna under respektive rubrik. 

1. Ämnesrad

Vilket område gäller din fråga? Till exempel “Betygsimport”.

2. Vad gäller din fråga?
  • Support/Frågor
  • Felanmälan
  • Önskemål
  • Annat 
3. Beskriv vad du behöver hjälp med

Support/frågor  

  • Beskriv vad du behöver hjälp med så detaljerat som möjligt. 
  • Vad behöver du för information/instruktioner?

Felanmälan

  • Vad försöker du göra? 
  • Beskriv alla steg som du gör så detaljerat som möjligt för att framkalla felet. 
  • Vilken server är du inloggad på (visas längst ned på sidan)? 
  • Vilken webbläsare använder du? (Till exempel Edge, Chrome, Explorer). 
  • Skicka gärna med en skärmdump på hur det ser ut när du får upp felet. 

Önskemål

  • Hur fungerar det idag? 
  • Hur vill du att det ska fungera? 
  • Beskriv så detaljerat som möjligt vad du vill göra och vad resultatet ska bli.  

Annat 

  • Beskriv ditt ärende så detaljerat som möjligt.  
4. Vad har du för roll?

Till exempel studie- och yrkesvägledare, rektor, förvaltning.

5. Vilken skola eller förvaltning tillhör du?
6. Övrigt

Något övrigt du vill tillägga som vi bör veta.