Nygammalt på Gymnasieantagningen

Nyheter / 21 september 2023

Jo Och Ant

Två "gamla" medarbetare på Gymnasieantagningen har börjat jobba hos oss igen. Vi säger välkommen tillbaka till Anthony Björnerstedt och Josefine Dahlberg.

Anthony, hur länge har du varit borta?

- Jag var endast borta i drygt två veckor från det datum jag slutade som sommarpersonal, tills jag påbörjade min heltidstjänst den 17 augusti.

Vad gjorde du då?

- Jag hade semester så jag spenderade större delen av tiden med min familj och mina vänner men fick också lite tid för mig själv. Aktivitetsmässigt så hann jag med lite diverse saker, bland annat åkte jag gokart för första gången och utöver det har jag börjat träna igen. Jag skaffade exempelvis medlemskap till en klätterhall och har även joggat en hel del.

Vad ska du jobba med nu?

Nu ska jag jobba med ett antal olika ansvarsområden, jag kommer att administrera händelser i Indra, se över användarnas behörigheter och befattningar så att rätt användare har tillgång till rätt funktioner i systemet och laddar upp underlag på rätt ställe. Jag sitter även i en ansvarsgrupp för elevkategorier där vi ser till att elever har underlag för att tillhöra en kategori som ger dem rätt till utbildning. Utöver dessa kommer jag även ha ansvar för elever som flyttar in och ut från Stockholms antagningsområde, och sist men inte minst ansvarar jag för avdelningens posthantering.

Varför kom du tillbaka?

Jag kom tillbaka för att jag har trivts enormt bra i fem somrar som extrapersonal, och det är framför allt på grund av den jättetrevliga personalen och arbetsmiljön som jag möter varje dag på kontoret. Nu är jag väldigt entusiastisk över att få en större roll i arbetet och bidra till att gymnasieantagningen går rätt till. Det viktigaste för mig är att känna att jag arbetar med något som har en positiv påverkan, och att hjälpa gymnasiesökande ungdomar är något som jag tycker uppfyller det kravet.

Josefine, hur länge har du varit borta?

- Jag var borta i ungefär ett år.

Vad gjorde du då?

- Jag har varit föräldraledig.

Vad ska du jobba med nu?

- Jag kommer att jobba med bland annat skyddade elever, elever som inte är folkbokförda, gymnasieantagningens webb, gymnasiemässan och nyhetsbrevet.

Hur blir det att vara tillbaka?

- Jag kommer att jobba deltid till och med det att vi får förskoleplats. Då kommer jag att börja jobba heltid igen.

Kategorier: Personal, Nyheter