Öppen frågestund om elevkategorier

Nyheter / 5 april 2024

Priscilla Du Preez Yxj3egkplcy Unsplash

Du är välkommen att delta på vår öppna frågestund om elevkategorier den 11 april klockan 9.30-10.00

Frågestunden riktar sig till dig som hanterar icke folkbokförda gymnasiesökande elever på avlämnande grundskolor och introduktionsprogram. Under frågestunden finns det möjlighet att lyfta frågor kring icke folkbokförda elevers ansökningar. Vi har ingen fast agenda, utan det är era frågor och behov som styr innehållet.

En av Gymnasieantagningens handläggare modererar och fördelar ordet, och du som deltagare räcker upp handen om du har en fråga. Chatten kommer att vara avstängd under hela frågestunden.

Observera att den här inbjudan har skickats till den som har befattningen SYV på avlämnande skola. Sprid gärna inbjudan till andra om det finns fler personer i din organisation som du tror har nytta av att delta.

Teamslänken hittar du här: Klicka här för att ansluta till mötet

Du behöver inte anmäla dig i förväg. Spara gärna Teams-länken som en bokning i din kalender så att du enkelt kan hitta den.

Tips! Vi höll ett webbinarium om elevkategorier tidigare i vår där vi gick igenom vad som gäller för dessa ungdomars ansökningar. Om du missade webbinariet kan du se det i efterhand. Länk till webbinariet.

Vi ser fram emot att träffa er och hjälpa er med era funderingar kring icke folkbokförda elever!

Kategorier: Personal, Nyheter