Välkommen på digital utbildning om elevkategorier

Nyheter / 13 mars 2024

31950190 Narbild Hander Som Skriver Pa Laptop
Den 19 mars ordnar vi en digital utbildning om elevkategorier. Det riktar sig till dig som jobbar på en avlämnande skola och som kommer i kontakt med icke folkbokförda elever.

Vi kommer främst att gå igenom skillnaden mellan elevkategorierna asylsökande, gömda och folkbokföring oklar. Vi kommer även gå igenom skillnaden mellan folkbokförda elever med skyddade personuppgifter och icke folkbokförda elever.

Syftet med utbildningen är att ge en större förståelse för elevkategorierna och tydliggöra

• skillnaderna mellan dem
  • vilken typ av underlag som krävs
  • vem som fattar beslut om rätten till utbildning.

Utbildningen avslutas med en frågestund.

Ingen föranmälan krävs. Se bara till att ansluta till mötet i god tid innan utbildningen börjar. Om du inte har möjlighet att delta kommer en inspelad version att finnas tillgänglig i efterhand. Boka redan nu in tiden i din kalender!

När: Tisdagen den 19 mars, klockan 10.00–11.30

Var: Microsoft Teams, klicka på länken.

Sprid gärna länken om du tror att fler personer kan ha nytta av utbildningen.

Har du frågor om utbildningen ska du mejla till gymnasieantagningen@storsthlm.se

Kategorier: Personal, Nyheter